Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Analytics
  • Analytics – Eksplorator Użytkownika – opis raportu
9 maja, 2025

Analytics – Eksplorator Użytkownika – opis raportu

Analytics – Eksplorator Użytkownika – opis raportu

by Robert / poniedziałek, 26 czerwca 2017 / Published in Analytics
google analytics

Zastanawialiście się kiedyś, jaką ścieżką przechodzi po stronie wasz użytkownik? Wiele raportów Analyticsa opiera się na agregacji i zestawieniach danych z wielu sesji, nie zaś na wyszczególnieniu danych na poziomie użytkownika. Istnieje jednak jeden z bardziej zaawansowanych raportów, który pozwala na wgląd w zachowanie jednostek.

Explorator użytkownika zlokalizowany w “Odbiorcach” i zawiera kolejno wykaz danych:

  • Identyfikator użytkownika
  • Sesje
  • Śr. czas trwania sesji
  • Współczynnik odrzuceń
  • Przychody
  • Transakcje
  • Współczynnik konwersji celu

 

Explorator uzytkownika widok raportu AnalyticsEksplorator użytkownika – główny widok

 

Identyfikator użytkownika jest niepowtarzalnym dwuczłonowym numerem, po którym rozpoznaje nas Google (z pomocą ciasteczek). Największą zaletą rozpoznawania użytkowników za pomocą User ID jest możliwość śledzenia ich poczynań na różnych urządzeniach.
Dla przykładu, jeśli klient wszedł na stronę sklepu z laptopa, a następnie odwiedził tą samą witrynę ze smartfona dane przypisane do tego identyfikatora będą przypisane jednemu użytkownikowi.
Pozwala to na zbieranie dokładniejszych danych o liczbie użytkowników i, tym samym uzyskiwanie spójniejszych statystyk.

Wracając jednak do samego raportu Analityksa, wszystkie szczegóły związane z użytkownikiem można zobaczyć, klikając w wybrany numer ID.

User ID image
User ID – widok raportu dla konkretnego uzytkownika

 

Jak widać Analytics poznawa nam zobaczyć takie dane jak datę i kanał pozyskania, oraz urządzenie z jakiego nastąpiła interakcja ze stroną.
O wiele istotniejsze informacje znajdują się jednak po prawej stronie.
Patrząc od góry widzimy liczbę sesji użytkownika, łączny czas trwania sesji i przychód jaki wygenerował. Poniżej dysponujemy rozpiską z podziałem na konkretne sesje: datą rozpoczęcia każdej z nich oraz zdarzeniami, jakie miały w niej miejsce.

 

zdarzenia, cele, odsłony, E-commerce
Explorator użytkownika – zdarzenia, cele, odsłony, E-commerce

 

Obok każdej sesji widać podsumowanie z liczby zdarzeń (14), liczby celów (3), liczby odsłon (2) i działań E-commerce, które w powyższym przykładzie zostały pominięte.

 

Eksplorator użytkownika - filtry imp
Eksplorator użytkownika – filtry

 

Widoczność wspomnianych elementów można ustawić za pomocą filtrów, w zależności, jakie informacje w raporcie są dla nas najistotniejsze.
Osobiście poleciłbym dodatkowo skorzystać z sortowania rosnącego, dzięki czemu lista kroków użytkownika zostanie ułożona od najwcześniejszych.

 

opcje widoku i sort img
Eksplorator użytkownika – opcje widoku i sortowania

 

Kolejne dwie opcje, “Rozwiń wszystko” i “Zwiń wszystko” służą do szybkiego zarządzania widokiem listy. Poniżej mamy różnice między zwiniętym a rozwiniętym elementem:

 

eksplorator uzytkownika widok zwin-rozwin
Eksplorator użytkownika – widok elementów rozwiniętych

 

Poziom szczegółów zdarzeń widocznych na liście ogranicza się do kategorii, akcji, etykiety, liczby i wartości zdarzeń. Więcej informacji o tych elementach można znaleźć na stronie Analytycsa.

Widok celu zawiera wyłącznie informacje powiązane z określonymi w Analyticsie celami i zawierają nazwę, indeks, wartość i liczbę realizacji celu:

 

Eksplorator uzytkownika - wygląd celow
Eksplorator użytkownika – cele

 

Odsłony, poza zwyczajową informacją o godzinie i minucie wystąpienia zawierają również dane strony, która została wyświetlona: tytuł i adres url

Eksplorator użytkownika - odsłony img
Eksplorator użytkownika – odsłony

 

Każdy element na liście w eksploratorze użytkownika można zaznaczyć i utworzyć z niego segment wyświetlający wyłącznie tych użytkowników, którzy spełnili wymóg posiadania zdarzenia / celu / odsłony / E-commerce w sesji

 

Eksplorator użytkownika - zaznaczenie img
Eksplorator użytkownika – segmentacja

 

Eksplorator uzytkownika - tworzenie segmentu
Eksplorator użytkownika – tworzenie segmentu

 

Co prawda Explorator Użytkownika jest świetnym rozwiązaniem, kiedy trzeba zbadac szczegółowa ścieżkę zachować użytkowników na badanych stronach, jednak nim zdecydujecie się po niego sięgnąć warto rozważyć, czy badane przez Was strony lub zachowania są wystarczająco szczegółowo otagowane. Wyjątkowo pomocne w tym przypadku okażą się skrypty dodane na stronę albo Tag Manager, w zależności od stopnia zaznajomienia z technologiami.

Chociaż poziom szczegółowości raportu Exploratora Użytkownika jest ogromnym plusem musimy mieć świadomość, że na wyjątkowo uczęszczanych możemy zostać zalani morzem informacji. Wiadomo jednak, lepiej posiadać dane, niż ich nie mieć, a ich analizą zawsze może zająć się doświadczony analityk. Istnieje kilka sposobów na uporządkowanie tych informacji, od niestandardowych raportów po eksport danych i ich zewnętrzna analizę. To jednak jest już temat na zupełnie nowy artykuł.

Owocnych analiz!

1
  • Tweet
Tagged under: analytics

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Nowy Analytics 4
Raporty Analytics 4 – Czas rzeczywisty i Cykl życia – nowa postać raportów
Co warto badać na stronach i sklepach internetowych?

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}