AdWords - reklama w Google

 

 

Dzięki reklamie w wyszukiwarce Google Adwords mamy możliwość dotarcia z naszą ofertą do szerokiego grona użytkowników internetu. Wykorzystując ją, możemy używać wielu form reklamowych - od tradycyjnego tekstu, grafiki, animacji, na wideo kończąc. Głównymi zaletami kampanii tworzonych za pomocą Google Adwords jest bezpośrednie dotarcie do osób zainteresowanych ofertą, jak również płatności za oczekiwany efekt.

Cel kampanii w wyszukiwarce internetowej

W większości przypadków celem kampanii w Google Adwords jest zwiększenie zainteresowania konkretną ofertą promowanej firmy. Natomiast dzięki temu, że reklama jest wyświetlana tylko osobom szukającym danego produktu, to użytkownicy skierowani z reklamy nie są przypadkowi. Jednak firma może określić dla siebie inny cel, jak na przykład budowanie marki. W takim przypadku efektywną opcją jest wybranie reklamy graficznej, lub wideo, które pozwolą na skuteczne utrwalenie w świadomości odbiorców wizerunku firmy bądź produktu.

Formy reklamy AdWords

Reklama w wynikach wyszukiwania

Ten typ reklamy wyświetlany jest, gdy użytkownik wpisuje określoną frazę do swojej wyszukiwarki. Dzięki temu oferta prezentowana jest osobie, która poszukuje danego produktu lub usługi. W większości będą to osoby chcące dokonać zakupu, ale również te szukające atrakcyjnej oferty i to właśnie tej grupie należy zaprezentować zachęcającą formę reklamy.

 

W witrynach wyszukiwania Google, reklama pojawi się nad oraz poniżej organicznych wyników wyszukiwania.

Reklama w sieci reklamowej (Display)

Kampanie reklamowe typu Display wykorzystywane są najczęściej do budowania świadomości marki. Reklamy są wtedy wyświetlane na witrynach należących do sieci partnerskiej Google (ang. GDN - Google Display Network), które obejmują już ponad milion witryn.

 

W ramach takich kampanii możemy wyświetlać reklamy w formacie tekstowym, banerów (statycznych, albo animowanych), lub wideo. Za każdym razem rodzaj reklamy jest wybierany specjalnie do potrzeb oraz celów firmy.

Reklama video w YouTube

Dzięki temu, że wideo daje większe możliwości przekazania komunikatu reklamowego niż tekst i grafika, jest to atrakcyjna forma reklamowa do budowania marki wśród internautów. W ramach reklamy na Youtube wyróżniamy 2 podstawowe warianty reklamy, są nimi TrueView In-Stream oraz TrueView In-Display.

 

Obydwa formaty nie są uruchamiane automatycznie, więc aby obejrzeć film użytkownik musi wejść w interakcje z reklamą. Jest to bardzo dobre rozwiązanie z uwagi na to, że opłaty za taką kampanie naliczane są dopiero w momencie kliknięcia reklamy przez zainteresowaną osobę.

Reklama produktowa

To forma promocji najczęściej wykorzystywana podczas kampanii reklamowych sklepów internetowych. Firma ma możliwość szybkiej prezentacji wyglądu produktu w wynikach wyszukiwania Google a tym samym skutecznego zachęcenia potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu. Wynika to z tego, że reklama zawierająca fotografię przedmiotu wyróżnia się wśród wyników wyszukiwania.

 

Dodatkową zaletą jest możliwość wyświetlania kilku produktów obok siebie wobec czego jeszcze dodatkowo zwiększamy szanse zainteresowania użytkowników naszą ofertą.

REKLAMA W INTERNECIE

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie w nich najistotniejszych informacji związanych ze zleceniem.
Zależy mi na:
TOP