E-mailing

Czym jest kampania e-mailowa?

Kampania e-mailowa to zespół działań marketingowych składających się na osiągniecie założonego celu, wykorzystująca jako środek przekazu e-mail. Jego adresatami jest z góry określona grupa docelowa. Najczęściej wyznaczanymi celami kampanii są przede wszystkim: wzrost sprzedaży oraz podniesienie świadomości produktu lub usługi. Pozostałe cele, nieco rzadziej zakładane lecz równie istotne dotyczą wprowadzenia na rynek nowego produktu lub jego ponownego udostępnienia do sprzedaży.

E-mailing możesz stosować do...

Treści wysyłane e-mailami w kampaniach są różne, tak jak różnią się między sobą branże i firmy. Istnieje jednak wspólny mianownik najczęściej powtarzających się elementów, które mogą stać się wyznacznikiem dla przyszłych nadawców:

 

  • newslettery
  • oferty sprzedażowe
  • rabaty i promocje
  • e-maile ratujące porzucone koszyki
  • życzenia okolicznościowe
  • potwierdzenia zakupu i realizacje usług
  • podziękowania
  • zaproszenia na pokazy
  • akcje informacyjne
  • raporty z działań
  • prośby o zmianę haseł
  • akcje konkursowe

Zalety stosowania e-mailingu

Dlaczego, mimo tylu alternatywnych możliwości wysyłka e-mail nadal jest jedną z najpopularniejszych form dystrybucji contentu e-commerce? Ponad 43% użytkowników wybiera e-mail jako formę komunikacji z firmami, a 90% deklaruje, że sprawdza pocztę od dwóch do ponad dziesięciu razy dziennie. Średnio jeden na dziesięciu użytkowników chce pozostać w stałym kontakcie z firmą. Podobna liczba przyznaje, że wymaga informacji otrzymywanych drogą e-mailowa do pracy. Dwukrotnie więcej osób oczekuje rabatów i promocji przesyłanych im ma pocztę zaś 30% interesuje się samymi nowościami ofertowymi firm.

 

Czemu więc e-mail zyskał na popularności do tego stopnia?
Główną przyczyną może być elastyczność i funkcjonalności, wyróżniające ta metodę kontaktu nad innymi:

 

  • brak ograniczenia ilością treści
  • zamieszczanie grafik
  • możliwość zapisu e-maila
  • załączenie kodu śledzącego
  • prowadzenie statystyk odebranych, wysłanych, odrzuconych, odbitych, clickthrough
  • dodawanie załącznika
  • zamieszczanie formularzy

Korzystając z naszych usług zyskujesz

  • pewność, że Twoja poczta nie zostanie uznana za spam;
  • wgląd w statystyki wiadomości e-mail, ilość wysłanych, odrzuconych i oczekujących na wysłanie;
  • pewność poprawnego wyświetlania e-maili na różnego rodzajach skrzynek pocztowych i wielkościach ekranów;
  • szybką pomoc w razie niespodziewanych wysyłek;
  • czas, który byłby wymagany przy samodzielnej obsłudze;
  • bieżącą analizę statystyk i dostosowywanie kolejnych wysyłek do otrzymywanych danych.

Czym jest SPAM?

Mianem spamu określa się wiadomości elektroniczne uznane za niepotrzebne lub niechciane. O tym, czy e-mail jest spamem decydują same skrzynki pocztowe, rozpatrując wiele cech emaila. Między innymi znacznie większe prawdopodobieństwo trafienia do folderu z niepotrzebną pocztą mają wiadomości bez tytułu, zawierające wyłącznie grafikę albo posiadające określone słowa jak "reklama" w tresci lub tytule. Jest bardzo wiele czynników mających wpływ na los e-maila, które mogą być ominięte z profesjonalną pomocą doświadczonej obsługi.

 

Czemu nie wysyłka ze standardowej skrzynki?

Smutną prawdą jest, że portale dające dostęp do kont poczty elektronicznej może uznać adres, z którego jest wysyłana duża liczba e-maili za rozsyłające spam i w efekcie zablokowane.

 

Czy wiedziałeś, że...?

  • Nie wolno wysyłać e-maila z kontentem marketingowym do użytkownika, który nie wyraził na to zgody
  • Średnio 70% osób przegląda regularnie newslettery, na które zapisali się
  • 80% zdaje sobie sprawę ze sposobu na wypisanie się z newslettera
  • Aż 90% subskrybentów newsletterów bierze udział w dodatkowych akcjach firm otrzymywanych na pocztę, jak promocje
  • Około 60% osób zwraca uwagę na personalizację zawarta w e-mailach
Narzędzia marketingowe:
TOP