Badanie konkurencji stron internetowych

Dowiedz się, kto konkuruje z Tobą w internecie, jaka jest ich pozycja względem Twojej strony i czemu zawdzięczając swoje sukcesy.

 

Strony internetowe, wizytówki, blogi i fora, wszystkie one mają jedną fundamentalną zasadę - skupiają uwagę użytkowników za pomocą tekstów i zawartości, które oferują. Najważniejszy na nich jest przekaz, treść, po którą internauci wchodzą na witrynę i którą wyszukują w Internecie za pomocą wyszukiwarek internetowych, np Google.

 

Czy Twoja strona wyświetla się zatem na hasła, które powinni wpisywać Twoi klienci, aby Cię znaleźć? A może to Twoja konkurencja wyświetla się na wyższych pozycjach niż Ty i przejmuje cały ruch? Możesz to sprawdzić z naszą pomocą!

Co sugeruje, że potrzebujesz badania konkurencji?

Na co zwrócić uwagę i co może zasugerować, że brak dużego ruchu na Twojej stronie wynikł za sprawą działań promujących Twojej konkurencji? Oto lista przypadków, która najczęściej wpływa na Twoją internetową klientelę:

  1. Mały ruch, pomimo dobrych wyników strony
  2. Nagły spadek liczby użytkowników pomimo braku znaczących zmian na stronie
  3. Brak obecności strony w pierwszych wynikach wyszukiwania pomimo wpisywania najważniejszych fraz

Jeżeli spotkałeś się z którymś z tych przypadków może to oznaczać, że Twoja konkurencja podjęła się działań marketingowych, sprawiających że to oni przebijają Twoją ofertę. Możemy to łatwo sprawdzić.

Jakie informacje uzyskasz zlecając nam badanie konkurencji w Internecie?

Dowiesz się kto konkuruje z tobą na rynku.

Powiemy Ci jakie inne strony wyświetlają się jeszcze na słowa powiązane z Twoją marką. Sądzisz, że to tak proste jak wpisanie frazy w google i sprawdzenie, kto się wyświetli? To, co widzisz w google jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej i jest zależne od pory dnia, odmiany użytych słów, Twojej dotychczasowej historii przeglądania a nawet przypisanej do Twojej przeglądarki internetowej lokalizacji! Jeśli chcesz mieć wiarygodne wyniki, niezależne od zewnętrznych czynników i uogólnione dla wszystkich klientów należy użyć specjalistycznych narzędzi.

Zobacz, jaką pozycję zajmujesz w Google

Im wyżej na liście wyszukiwań tym większe prawdopodobieństwo że Twój klient kliknie w link i wejdzie na Twoją stronę. Tą informację, jaką pozycję zajmujesz może dać Ci każde narzędzie SEO, których jest pełno w internecie i to za darmo. Ale żadne z tych narzędzi nie porówna Twojej pozycji w czasie, ani nie pokaże jak się zmieniała na przestrzeni tygodni i miesięcy, w porównaniu do wybranych przez Ciebie stron konkurencji.

Sprawdź, kto jest wiodącą marką na rynku w którym funkcjonujesz

Swoją konkurencję niezależnie od branży niemal zawsze można podzielić na dwa działy. Masówki, typu Allego czy Ceneo, oraz zwykłe firmy, podobne Tobie. O ile z masówkami nie da się konkurować na globalnym rynku, o tyle jest to możliwe na rynkach lokalnych. Co zaś się tyczy firm należących do drugiej kategorii, jeśli znajdziesz wiodące marki, możesz spróbować podejrzeć ich metody, na czym się skupiają, o czym piszą, jaką klientelę adresują i jakich sformułowań używają. Oczywiście nie ma tu mowy o kopiowaniu, ponieważ takie praktyki przyczynią się do spadku pozycji w wyszukiwarce lub nawet wykluczeniu przez Google. Sama wiedza o tematach, które są na topie u innych firm mogą pomóc w Twoim rozwoju

Możliwości, jakie możesz otworzyć przed swoją firmą są liczne i nie kończą się jedynie na tych zagadnieniach. Możemy dla Ciebie zbadać metody promocji Twojej konkurecnji, czy używają reklam w wyszukiwarce Google Ads i jak wyglądają ich reklamy, na jakich podstronach skupiają uwagę klientów, albo jakie jeszcze frazy zamieszczone na Twojej stronie mogą być przydatne do przyciągania kolejnych klientów.

 

Sprawdź, jak prowadzimy badanie konkurencji w Internecie.

TOP