Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • AdWords
  • Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords
10 maja, 2025

Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords

Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords

by Robert / poniedziałek, 15 maja 2017 / Published in AdWords

Reklama Google AdWords

Reklama AdWords w ostatnich latach znacząco zyskała na popularności, co zawdzięcza zarówno swojej skuteczności jak i wszechobecnemu wykorzystaniu wyszukiwarki internetowej Google.
Jak podaje Statista około 90% wyszukiwań odbywa się za pomocą Google.

Reklama AdWords wykorzystuje mechanizmy i przyzwyczajenia towarzyszące wyszukiwaniu haseł przez internautów, wyświetlając promowane linki na z góry ustalone słowa kluczowe:

reklama w wynikach wyszukiwania
Reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google

 

AdWords a zachowania użytkowników

Internauci mają tendencje do klikania kilku pierwszych pozycji na liście, szukając wiedzy lub produktu związanego z ich hasłem. Oznacza to, że reklamy, które często pojawiają się na najwyższych pozycjach mają większą szansę na dotarcie do zainteresowanych ich tematyką odbiorców.
Są one o tyle korzystne, że wystawiający je nie są obarczeni kosztami wyświetleń, lecz kliknięć. Innymi słowy fakt, że użytkownik wyszukiwarki zobaczy wypromowany link do strony w swoich wynikach nie ma znaczenia, dopóki nie uzna, że jest on tym, czego potrzebuje i nie kliknie by wejść i zapoznać się z ofertą.

Remarketing

Kolejną, ogromną zaletą korzystania z reklamy w wyszukiwarce jest możliwość dodawania użytkowników do list remarketingowych. Każdemu użytkownikowi, który kliknął reklamę, wszedł na konkretną stronę lub spełnił z góry określony warunek przebywając na witrynie możemy przypisać dodatkową informację, po której w późniejszym czasie zostanie rozpoznany przez Google i AdWords.
Dla przykładu osobę dokonującą zakupu można przypisać do listy kupujących, którym to, na hasło związane z naszą branżą wyświetli się inna reklama, niż miałoby to miejsce w przypadku osoby spotykająca się z marka po raz pierwszy.

wypieki - reklama adwords remarketing
Przykład reklamy remarketingowej w wyszukiwarce Google

Innym zastosowaniem jest wykluczenie osób kupujących z grona użytkowników, którym będą wyświetlane reklamy, ponieważ mamy świadomość że oferta lub towar, który oferujemy jest jednorazowym zakupem. Dla przykładu, sprzedawca dywanów wie, że klient zna już jego markę skoro raz już dokonał u niego zakupu i najprawdopodobniej nie szuka w internecie kolejnego dywanu, lecz np. środków czystości albo wskazówek co do wystroju wnętrz.

Użytkownicy podobni do klientów

Reklamy AdWords mają jeszcze jedną zaletę, która w znacznym stopniu ułatwia docieranie do właściwych klientów. Dysponując duża listą osób konwetujących (uznawanych za przynoszących zyski) możemy kierować reklamy do użytkowników podobnych do nich. Google posiada zaawansowany mechanizm rozpoznawania zainteresowań internautów, kojarząc ich ze stronami, na które wchodzą i na tej podstawie przypisuje ich do grup zainteresowań. Te są później wykorzystywane do odnajdowania adresatów reklam, jako osoby podobne do naszych właściwych odbiorców.

Reklama globalnie i dla lokalnych biznesów

Wielu osobom wydaje się zapewne, że reklama w internecie będzie kierowana do wszystkich, to jest np. na całą Polskę, albo cały świat. Jest to możliwe, jednak bardzo niepraktyczne.
Reklamy Google AdWords mogą być wyświetlane lokalnie, czyli osobom przebywającym w określonej przez nas okolicy. To rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku użytkowników, którzy do przeglądania internetu wykorzystują urządzenia mobilne.

konfiguracja kampanii adwords - lokalizacje na mapie
Kierowanie reklamy do odbiorców znajdujących się na określonym obszarze

 

Kierowanie reklam ze względu na demografię

Jako dodatkowe parametry możemy wziąć pod uwagę np wiek lub płeć odbiorcy (ponownie, korzystamy tu z pomocy Google i jego anonimowych statystyk). Co za tym idzie reklama internetowa sprawdzi się zarówno jako medium docierające do młodzieży poszukujących gier komputerowych, klientów klubów fitness jak i pań chcących nabyć modną odzież.

Reklama Internetowa a inne formy promocji

Jakie dodatkowe korzyści daje reklama AdWords? Te najłatwiej wymienić na zasadzie porównań z innymi formami reklamowymi: w telewizji, radiu, gazecie, ulotkami, plakatami, banerami reklamowymi, mobilnymi banerami samochodowymi a nawet towarzyszące innym produktom, np na opakowaniach. Wszystkie one mają jedną wadę – nie pozwalają na zbieranie dokładnych statystyk, ile osób je zobaczyło i ile z nich było zainteresowane tematyką, a także najważniejsze – ile osób zdecydowało się dzięki nim na zakup.

Szacuje się, że reklama internetowa jest dwukrotnie tańsza niż z wykorzystaniem innych mediów, i przynosi do dziesięciu razy więcej klientów niż tradycyjne metody promocji. Co więcej fakt, że pojawia się osobom, które już są zainteresowane ich tematem i aktywnie szukają odpowiedzi na powiązane z ofertą hasła znacząco zwiększa prawdopodobieństwo udanego zakupu czy konwersji.

Reklama AdWords, nie tylko w wyszukiwarce Google

Reklama AdWords pozwala na docieranie do wszystkich internautów, którzy używają wyszukiwarki Google, lub przeglądają strony należące do sieci reklamowej Google. To znacznie więcej niż nawet telewizja czy radio!
Co więcej reklama pozwala odsyłać użytkownika bezpośrednio na konkretne strony powiązane z ich tematyką, np. na stronę zakupową danego produktu, lub kategorii. Nie trzeba zapisywać marki, nazwy firmy czy kodu towaru, by później odnaleźć je w gąszczu innych ofert – wystarczy jedno kliknięcie w chwili, kiedy użytkownik jest bezpośrednio zainteresowany.
Możemy, w ramach tego samego budżetu wykonać dziesiątki reklam, każda kierowana pod inna kategorię wiekową, płeć, zainteresowanie, kategorie towarów, czy nawet osobne produkty w różnym czasie (np na porę dnia i dzień tygodnia).

reklama produktu pod remarketing w wyszukiwarce
Reklama pojedynczego produktu w wyszukiwarce

AdWords pozwala na adresowanie klientów nie tylko w wyszukiwarce Google, ale i w wyszukiwarkach na innych stronach internetowych oraz witrynach wchodzących w skład sieci reklamowej:

reklama display Google AdWords
Reklama AdWords wyświetlana w witrynie należącej do sieci reklamowej Google

Dociera do klienta za pomocą słowa, obrazu a nawet z wykorzystaniem filmów w YouTube. Pozwala zyskać o wiele więcej, niż tylko efekty. Przynosi wiedzę o kliencie, a ta, prawidłowo wykorzystana otwiera drzwi do ogromnych możliwości i jeszcze większych zysków.

Już wkrótce Google AdWords (cz. 2) – wyszukiwarka pod mikroskopem

0
  • Tweet

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Logo Google AdWords img
AdWords – konfiguracja płatności za reklamę
Logo Google AdWords img
AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej
Logo Google AdWords img
AdWords – zakładanie konta Google AdWords

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}