Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • AdWords
  • AdWords – rodzaje dopasowań słów kluczowych
10 maja, 2025

AdWords – rodzaje dopasowań słów kluczowych

AdWords – rodzaje dopasowań słów kluczowych

by Robert / poniedziałek, 30 stycznia 2017 / Published in AdWords
Logo Google AdWords img

AdWords, jako reklama w wyszukiwarce Google opiera swoje działanie na słowach kluczowych, na których podanie zareaguje, wyświetlając adekwatny odnośnik. Jak jednak ten mechanizm funkcjonuje w praktyce?

Wyszukiwarka podaje najlepiej dopasowane wyniki w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Dlatego, jeżeli wpiszemy w Google „projektowanie kuchni” otrzymamy zbiór stron, które algorytm uznał za idealną odpowiedź na dane hasło. Mamy pośród nich różną tematykę, od firm zajmujących się projektowaniem wnętrz kuchni, poprzez poradniki, jak należy urządzać przestrzeń kuchenną, aż po gotowe projekty, przykłady i programy używane do planowania rozmieszczenia mebli.

Wyniki te zostały zwrócone, ponieważ strony, które odzwierciedlają posiadają w swojej treści takie samo lub podobne zestawienie słów: „projektowanie kuchni”.

Spójrzmy teraz na rodzaje reklam AdWords, jakie pojawiają się równolegle ze zwykłymi wynikami wyszukiwania:

 

Przykład reklamy AdWords - projektowanie kuchni
AdWords przykład – projektowanie kuchni

 

Jedynie pierwsza reklama posiada w swojej treści poszukiwane wyrażenie. Skąd zatem wzięła się cała reszta? Powodem jest sposób działania AdWords. Tworząc reklamę na wyszukiwarkę Google mamy możliwość zadecydowania na jakie frazy będzie się ona wyświetlać.  Widoczne na wcześniejszym obrazku reklamy mają w liście przypisanych do nich haseł frazę „projektowanie kuchni”.

Mechanizm słów kluczowych w AdWords nie zatrzymuje się jedynie na tak prostym koncepcie jak konkretne zestawienie wyrazów i proponuje twórcom reklam dodatkowe możliwości dopasowywania haseł.

Istnieją trzy rodzaje dopasowania słów kluczowych w Google AdWords:

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone ma postać zwykłego zestawienia słów bez żadnych dodatków. Posługując się przykładem, używając hasła samochody używane reklama powinna pojawić się za każdym razem, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę zarówno takie wyrażenia jak samochody używane, ale również używane samochody, używane dziesięcioletnie samochody, używany samochód a nawet uzwany samohod. – będące zestawieniem słów podobnych, lecz nie takich samych, pisanych błędnie.

Dopasowanie przybliżone jest najszerszym i najbardziej elastycznym typem, reagującym na największa ilość różnych haseł. Jego stosowanie może jednak wiązać się ze sporym ryzykiem, ponieważ reklama może wyświetlać się również na tematy zupełnie nie związane z  tematem, np. na zapytanie gdzie znajdę używane dywaniki do samochodów, albo nawet nowe samochody oraz używane ubrania.

Jak można zauważyć dopasowanie przybliżone będzie reagować na odmianę słów, podobną pisownię, zamianę kolejności i odległości między słowami oraz wyrażenia zawierające każde ze słów składowych z osobna. Doradza się stosowanie tego wyrażenia dla jedno-wyrazowych haseł, dla bardzo specyficznych tematów, rzadko interpretowanych w sposób inny niż pożądany dla reklamodawcy np. związanych z oryginalną nazwą marki firmy.

Modyfikator dopasowania przybliżonego

Modyfikator dopasowania przybliżonego ma postać słowa poprzedzonego znakiem +. Jego działanie sprowadza się do narzucenia warunku, że dane słowo musi wystąpić w zapytaniu użytkownika wyszukiwarki. Innymi słowy dla wyrażenia +zielona +brukselka reklama pojawi się wyłącznie, jeżeli w wyszukiwarce pojawi się fraza zawierające te słowa lub ich odmianę w dowolnej kolejności. W przeciwieństwie do zwykłego dopasowania przybliżonego zignoruje wszelkiego rodzaju synonimy.

Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie przybliżone jest o wiele bardziej zawężone od wcześniej omówionego przypadku. System interpretuje je dzięki objęciu danego wyrażenia w cudzysłów: „dziecięce śpioszki”. W odróżnieniu od dopasowania przybliżonego ten rodzaj dopasowania jest wrażliwy na kolejność wyrazów, zatem reklama nie będzie wyświetlana na hasło śpioszki dziecięce, jednak zareaguje pozytywnie na wyszukiwanie słów: dziecięce śpioszki dla dziewczynki. Co więcej, dopasowanie do wyrażenia jest w stanie zaakceptować wyrażenia przybliżone: szukam śpioszek dziecięcych, które nie mają dokładnie takiego samego układu znaków, lecz są uznawane przez Googla za słowa podobne, a więc uznane za np. odmiana lub z brakiem znaków polskich

Podsumowując, dopasowanie do wyrażenia nie toleruje zmiany kolejności słów czy wstawiania między nie dodatkowych znaków, jednak zapytanie, w którym dodatkowe słowa występują przed albo po wydarzeniu są akceptowalne.

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe jest najbardziej restrykcyjnym rodzajem proponowanym przez AdWords. Można je nadać poprzez ujęcie frazy w nawiasy kwadratowe, np.: [uprawy ogródkowe]. Reklama posiadająca wyłącznie słowa kluczowe o dopasowaniu ścisłym będzie się pojawiać wyłącznie, kiedy użytkownik wpisze jedno z określonych wyrażeń w dokładnie takiej samej postaci. Tak więc hasła typu zimowe uprawy ogródkowe zostaną zignorowane, chyba, że reklama będzie posiadać dokładnie tak określone słowo kluczowe.

Na szczęście AdWords czyni i w tym przypadku ukłon w stronę wielojęzycznych odbiorców i nie rozróżnia fraz posiadających polskie znaki i będących ich pozbawionych – reklama odpowie zarówno na uprawy ogródkowe jak i uprawy ogrodkowe.

 

Dopasowania słów kluczowych stanowią wyjątkowo skuteczne narzędzie do odsiewania użytkowników, dla których prawdopodobnie nasza reklama nie powinna być przeznaczona, to jest dla osób, którzy zwyczajnie szukają innych treści niż oferowane przez nas. Zauważmy, że im większy poziom szczegółowości i restrykcyjny dobór haseł, tym bardziej specyficznych odbiorców pozyskamy – i w efekcie tym mniejsze niebezpieczeństwo, że będziemy musieli płacić za kliknięcie w reklamę kogoś, kto wszedł na nią przez przypadek.

Tu myślę, że warto byłoby wspomnieć o charakterystycznym zjawisku noszącym nazwę „długich ogonów”. Polega ono na kierowaniu reklam na długie (powyżej 3 słów) frazy o dopasowaniu ścisłym, które trafią się bardzo rzadko. Jednakże, jeżeli już zostaną użyte będzie mieć się pewność, że wpisująca to zapytanie osoba szuka dokładnie reklamowanego przez nas towaru lub usługi.

Przykład: [szukam telewizora Sony 25 cali]

Tak sformułowane słowo kluczowe z pewnością pomoże znaleźć odbiorcę reklam dla sprzedawców oferujących towar dokładnie w tych kryteriach. Jednakże tworzenie długich ogonów jest żmudną pracą, wymagającą doskonałej znajomości rynku i branży.

 

Zagadnienie dopasowań słów kluczowych jest bardzo obszerne i może różnić się, zależnie od biznesu i rodzaju reklam, jednak warto dobrze poznać ten temat. Jako podstawowa funkcjonalność reklam AdWords jest konieczna do opanowania dla każdego, kto chce zajmować się prowadzeniem kampanii reklamowej w wyszukiwarce, obojętnie czy komercyjnie, czy na własne potrzeby. Najważniejszym krokiem do poprawnego posługiwania się typami dopasowań jest znajomość odbiorców i ich sposobów myślenia, oraz dokładne testy i śledzenie zachowań klientów. Dlatego też, nierzadko bardziej opłaca się skorzystać z usług specjalistów, niż zastanawiać się, czemu reklama przyciąga niewłaściwych odbiorców.

0
  • Tweet

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords
Logo Google AdWords img
AdWords – konfiguracja płatności za reklamę
Logo Google AdWords img
AdWords – zakładanie konta Google AdWords

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}