Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Analytics
  • Raporty Analytics 4 – Czas rzeczywisty i Cykl życia – nowa postać raportów
11 maja, 2025

Raporty Analytics 4 – Czas rzeczywisty i Cykl życia – nowa postać raportów

Raporty Analytics 4 – Czas rzeczywisty i Cykl życia – nowa postać raportów

by Robert / wtorek, 03 sierpnia 2021 / Published in Analytics, Uncategorized

Analytics, jako narzędzie analityczne ma za zadanie prezentować nam dane w jak najbardziej zrozumiały sposób, Nie wszystkie opcje oferowane nam przez dotychczasowy Analytics spełniały to założenie i dlatego powstało całe mnóstwo zewnętrznych narzędzi i rozwiązań, które mogłyby korzystać z danych, przedstawiając je w nowej formie i nowych zestawieniach, bardziej sprzyjających czekającym na nas zadaniom. 

Analytics4 zmienił swoją formę prezentacji danych, rezygnując z typowych tabel, bardziej skupiając się na wykresach. 

Główną zakładką, jaka powinna nas interesować w Analytics 4 są Raporty.

“Raporty” są pierwsza z czterech głównych zakładek i dalej rozdziela się na kilka kategorii, każda odpowiadająca za inny typ danych. 

Każdą stronę raportów możemy zawęzić według kryteriów filtrowania. Dawniej, w analytics nazywało się to segmentacją. Obecnie, aby porównać dane, należy u góry strony wybranego przez nas rodzaju raportu wybrać “dodaj porównanie”

a następnie zdefiniować warunki dla nowego źródła danych: 

Maksymalnie możemy utworzyć cztery porównania. Porównanie może składać się maksymalnie z 5 warunków, a każdy warunek może uwzględniać lub wykluczać dane. 

Czas rzeczywisty

Raporty czasu rzeczywistego pozwalają na odczytanie ruchu, który w zależności od obciążenia serwerów pojawia się w statystyce od kilku sekund, do minuty po jego zaistnieniu. Raporty te są głównie wykorzystywane przy podpinaniu nowej analityki na strony i testowaniu ruchu.

Na pierwszym planie “Przeglądu w czasie rzeczywistym” mamy mapkę ze znanymi lokalizacjami użytkowników. O ile ruch mobilny zazwyczaj ma dokładniejsze dane lokalizacji o tyle komputery stacjonarne wciąż zamiast faktycznego położenia potrafią przekazywać np kraj dostawcy internetowego lub serwera, przez który przekierowany jest sygnał. Nie należy się zatem dziwić sytuacjom, gdy nie z tego ni z owego znajdziemy na naszej małej, lokalnej stronie kogoś odwiedzającego z Chin czy Ameryki.

Ruch w “czasie rzeczywistym” jest pokazywany do 30 minut wstecz od chwili obecnej. Jeśli jesteśmy zainteresowani starszymi danymi, powinny one być widoczne w standardowych raportach. Co więcej, zazwyczaj serwery googla są na tyle wydajne, by w standardowych raportach dane były widoczne już w pięć minut po ich odnotowaniu przez skrypty.

Następnych sześć kafelków przedstawia raporty o Użytkownikach, stronach odwiedzanych przez nich, zdarzeniach i konwersjach.

Niektóre z tych wykresów mogą być dodatkowo konfigurowane, aby uzyskać bardziej specyficzne dane. Na przykład pierwszy: “Użytkownicy według wymiaru Źródło użytkownika”, który przestawia, w jaki sposób użytkownik wszedł na nasza stronę – czy to z organicznego ruchu, czy przez wpisanie adresu bezpośrednio w przeglądarkę, może zostać zmieniony i przedstawiać Medium użytkownika lub kampanię, do której należy.

W drugim wykresie: “Użytkownicy  według wymiaru Odbiorcy” możemy zadecydować, czy interesują nas wszyscy użytkownicy, czy tylko nowi. 

Pozyskiwanie

Pod wspólną banderą „Cykl życia” w zakładce „Pozyskiwanie” znajdziemy trzy rodzaje podkategorii raportów: „Pozyskiwanie użytkowników ogółem”, „Pozyskiwanie użytkowników” oraz „Pozyskiwanie ruchu”. Każdy z nich różni się rodzajem przedstawianych danych i sposobem ich prezentowania.

Pozyskiwanie użytkowników ogółem pozwoli nam porównać liczbę nowych oraz wszystkich użytkowników

Użytkownicy z ostatnich 30 minut przedstawia podsumowanie liczby użytkowników z danych krajów. 

Nowi użytkownicy według wymiaru Pokazuje liczbę nowych użytkowników, w zależności od wybranego przez nas kryterium. Mogą to być metody pozyskania (z ruchu organicznego, płatnego, odwołania, bezpośrednie itd), źródła użytkownika (google, bezpośredni, facebook…), połączenie obu poprzednich czyli medium / źródło, kampanii użytkownika (zawiera również domyślne kanały jak organiczne, bezpośrednie, odwołania ect) oraz inne, powiązane z reklamami Google Ads 

Czwarty wykres pozwala na wybranie porównania Sesji, lub Sesji z zaangażowaniem wobec źródła, kanału pozyskania, kampanii lub domyślnych grupowań. 

Piąty dostępny wykres pozwala na porównanie sesji lub sesji z zaangażowaniem z grupowaniami powiązanymi z reklamami Ads, a więc kampaniami, grupami reklam, słowami kluczowymi, zapytaniami, kontami lub typami sieci reklamowych.

Ostatni wykres pokazuje wartość od początku śledzenia, co oznacza, że dane będą na nim widoczne tylko, jeśli jakieś zdarzenia na stronie będą miały przypisane wartości.

Pozyskanie użytkowników to raport przedstawiający graficznie aktywność użytkowników w czasie

Pierwszy, wykres belkowy pozwala na szybkie podsumowanie, który kanał pozyskania nowych użytkowników był dla strony najlepszy z wybranego przez nas zakresu dat. 

„Nowi użytkownicy” według wymiaru Medium użytkownika w czasie pozwala porównać między sobą kanały pozyskania w kolejnych dniach. Jest to skuteczna metoda do badania np. jak dodanie nowych postów na facebooku wpływa na twój biznes. 

Ostatnim elementem na stronie jest dosyć szczegółowa tabela porównująca między sobą kanały pozyskania w takich danych jak zaangażowanie, konwersje i przychody. Jeśli zastanawiasz się, czy kampanie reklamowe na facebooku albo w Adwordsach przyniosą Ci zyski, tu łatwo będziesz mógł porównać dane między pozostałymi kanałami pozyskiwania klientów. 

Pozyskiwanie ruchu jest odpowiednikiem pozyskiwania użytkowników, lecz skupionym na kanałach związanych z marketingiem.

Mamy tu zatem wykres przedstawiający źródła pozyskania klientów w każdym dniu, zestawienie najlepszych źródeł jeśli chodzi o liczbę użytkowników, oraz tabelę, która przedstawia porównanie najważniejszych danych jak zaangażowanie, zdarzenia i konwersje dla źródeł pozyskania.

Bardziej szczegółowe dane odnośnie marketingu można uzyskać modyfikując segmentacje lub przechodząc do działu „Reklamy”.

0
  • Tweet
Tagged under: analytics

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Jak przejść na Google Analytics 4 – odpowiadamy na Wasze pytania
google analytics
Analytics – Eksplorator Użytkownika – opis raportu
Nowy Analytics 4

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}