Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • AdWords
  • AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej
11 maja, 2025

AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej

AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej

by Robert / piątek, 27 stycznia 2017 / Published in AdWords
Logo Google AdWords img

Jeżeli już posiadasz konto AdWords możesz przystąpić do konfigurowania swojej pierwszej kampanii reklamowej. Jeżeli jeszcze nie masz konta, zobacz instrukcję, jak je założyć.

Pierw nasz instruktaż wypadałoby zacząć od wyjaśnienia, czym właściwie są kampanie w AdWords i z czym się wiążą.

Kampanie AdWords są swego rodzaju zbiorem reklam jednego typu, które mają za zadanie pomóc Ci w zarządzaniu nimi w przypadku, kiedy posiadasz ich więcej, niż kilka grup. Może z początku brzmi to skomplikowanie, lecz zaraz wszystko się wyjaśni. Może na początek powiedzmy sobie, co rozumiem przez „typ reklamy”.

 

Typ reklamy jest decydowany na poziomie zakładania kampanii (co oznacza, że jeśli mamy dwa różne typy reklam będą one należały do dwóch różnych kampanii) i zależy on od jednej z najważniejszej rzeczy: za pomocą czego chcemy przyciągać. Czy reklamujemy produkt? Usługę? A może chcemy pokazać baner albo wideo zachęcające do jakiś akcji naszych potencjalnych klientów? Każda z nich wymaga osobnego podejścia do tematu, inaczej oddziaływuje na odbiorcę i pokazuje się w innych okolicznościach. Tak, jak wideo nie wyświetli się w wyszukiwarce, tak tekstowej reklamy nie zobaczymy bezpośrednio w oknie wyświetlanego filmu.

 

Gdzie zatem możemy spodziewać się naszych reklam? Otóż kampanie można kierować na sieci:

  • Wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
  • Tylko sieć wyszukiwania
  • Tylko sieć reklamowa
  • Produktowa
  • Wideo typu Instream
  • Uniwersalna kampania promująca aplikację

 

W tym artykule skupimy się na najbardziej podstawowej wersji reklam, tekstowych, kierowanych na sieć wyszukiwania.

Aby je uruchomić, tak jak wcześniej wspomniałem potrzebujemy kampanii, która będzie zrzeszała reklamy tekstowe. Ponieważ dopiero zaczynamy nasza przygodę z AdWordsem nie posiadamy żadnych kampanii. Co za tym idzie musimy takową utworzyć.

AdWords zazwyczaj prezentuje nam stronę konfiguracji kampanii, jeżeli w chwili zalogowania się nie wykrył żadnej. Wygląd tej strony przedstawiono poniżej:

 

Zakładanie konta - widok strony - nazwa i typ kampanii
Zakładanie konta – nazwa i typ kampanii

 

Zakładanie kampanii zaczyna się rzecz jasna od podania jej nazwy (1). Może być ona dowolna i nie będzie miała wpływu na jej efekty. Nikt, poza osobami administrującymi reklamy nie będzie jej widział. Warto zatem nadawać kampaniom nazwy, które faktycznie opisują reklamy, jakie później w nich zawrzemy. W końcu są one wyłącznie dla nas i naszej wygody. O wiele szybciej odnajdziemy się w systemie czytając „Sieć wyszukiwania obuwie sportowe” niż „kampania 1”, prawda?

Nadanie typu kierowania kampanii jest drugim krokiem (2). W naszym obecnym przypadku będzie to domyślna opcja „Standardowa”, pozwalająca nam na tworzenie reklam widocznych na liście wyników w wyszukiwarce Google. O pozostałych typach wspomnę więcej w następnych artykułach.

 

konfiguracja kampanii adwords - lokalizacje, urządzenia, sieci

Konfiguracja kampanii – sieci, urządzenia, lokalizacje

 

Sieci (3) to trzeci etap zakładania kampanii. W tym miejscu, przy kierowaniu kampanii na standardową sieć wyszukiwania możemy określić, czy chcemy, aby nasza reklama wyświetlała się również na innych witrynach, tzw. partnerów Google, które używają wyszukiwarki Google w swoich wyszukiwarkach na stronach. Za przykład takiego partnera można podać Wirtualna Polskę.

Na piąty etap przy obecnych ustawieniach (na standardową sieć) nie mamy wpływu. W innym przypadku moglibyśmy tu wybrać możliwość kierowania reklam na urządzenia mobilne (komórki i tablety) lub na komputery stacjonarne.

Lokalizacje (5), piąty etap to jedno z najważniejszych ustawień dla osób, które chcą kierować swoje kampanie na specyficznie wybrane rejony. Na przykład istnieje możliwość zaznaczenia opcji „chce wybrać samodzielnie” i klikając na „szukanie zaawansowane” zażądać wyświetlania reklamy jedynie na województwo mazowieckie. Inną możliwością tej opcji byłoby określenie dowolnego miasta jako centrum i pozwolenie na pokazywanie reklam wszystkim, którzy zostali zidentyfikowani jako korzystający z internetu na powiedzmy 120 km od tego miasta.

Posługując się również wykluczeniami możemy ignorować wybrane przez nas tereny, na przykład chcąc mieć odbiorców reklamy z województwa mazowieckiego, ale z pominięciem Warszawy i/lub okolic.

 

konfiguracja-kampanii-adwords-lokalizacje-mapka

Konfiguracja kampanii – lokalizacja

Szósty krok na drodze do zakładania kampanii to określenia języka, w którym ma się wyświetlać reklama. Nie należy tu mylić tłumaczenia reklam z językiem. Domyślnie każdy użytkownik wpisujący zapytanie do wyszukiwarki Google jest rozpoznawany jako osoba używająca konkretnego języka (decydują o tym ustawienia przeglądarki). Tak więc osobie polskojęzycznej będa się wyświetlały reklamy z kampanii kierowanej na język polski.

konfiguracja-kampanii-adwords-jezyki
Konfiguracja kampanii – języki

 

Następny etap również można uznać za jeden z najistotniejszych, ponieważ dotyczy płatności, a jego złe ustawienie może wyczyścić Twoje konto AdWords w ciągu kilku dni albo nie pozwoli na optymalne wyświetlanie się reklam.

W siódmym kroku mamy możliwość określenia strategii ustalania stawek. Dwie podstawowe opcje wyboru w tym przypadku to: samodzielne ustawianie stawek oraz automatyczne, nadzorowane przez algorytm Google. Dla niedoświadczonych i początkujących osób generalnie zaleca się wybranie automatycznej opcji. Ja jednak, dla omówienia dokładnego sposobu działania reklam AdWords wybiorę samodzielną obsługę kosztów, zas o automatycznym przydzielaniu stawek będę pisał w następnych artykułach.

Ok, ale w tym momencie uparcie pomijałem jeden element, który zapewne nie daje Wam spokoju. Czym jest tajemniczy skrót CPC? Otóż pochodzi on od angielskiego Cost Per Click, co tłumaczy sie jako koszt za kliknięcie. Innymi słowy opłata za reklamę zostanie naliczona tylko i wyłącznie, kiedy odbiorca reklamy w nią kliknie, nie ważne ile razy sama reklama wyświetliła się na liście wyników wyszukiwań.

Oczywiście, jak widać poniżej mamy możliwość ustalenia domyślnej ceny za kliknięcie w reklamę oraz budżet dzienny. Te wartości wybiera się indywidualnie, w zależności od branży, w jakiej się reklamujemy oraz konkurencji na rynku. Im wyższa stawka tym częściej będziemy przebijać oferty konkurencji i tym szybciej nasz dzienny budżet zostanie wyczerpany. Nie oznacza to jednak, że kliknięcie w reklamę będzie kosztowało dokładnie tyle, ile określiliśmy. Na cenę wpływają różne czynniki, o których opowiem w artykule poświęcanym płatnościom AdWords.

Na chwilę obecną podzielę się jedną radą – zawsze pierwsze tygodnie są czasem testowania. Co za tym idzie możemy spodziewać się większych wydatków niż w późniejszych czasach po zrobieniu optymalizacji naszej kampanii.

 

konfiguracja-kampanii-adwords-stawki
Konfiguracja kampanii – strategia ustawiania stawek, rozszerzenia reklam

 

Ósmy i ostatni punkt tworzenia kampanii to rozszerzenia reklam. Warto wybrać je wszystkie, w myśl zasady „lepiej mieć, niż nie mieć” ponieważ zwyczajnie włączenie tych opcji nie generuje dodatkowych kosztów. Ich działanie jednak pozostanie tajemnicą aż do następnego artykułu, w którym będzie tematyka samych reklam i ich rozszerzeń.

 

0
  • Tweet

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Logo Google AdWords img
AdWords – pierwsza kampania reklamowa
Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords
Logo Google AdWords img
AdWords – zakładanie konta Google AdWords

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}