Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Marketing Automation
  • Czat i czatboty dla sklepów internetowych i stron
9 maja, 2025

Czat i czatboty dla sklepów internetowych i stron

Czat i czatboty dla sklepów internetowych i stron

by Robert / poniedziałek, 04 października 2021 / Published in Marketing Automation, Obsługa stron i sklepów
chaty chatboty

Internet pełni coraz ważniejszą rolę w naszym życiu, szczególnie teraz, w czasie pandemii. Coraz więcej osób przenosi swoje biznesy do sieci i robi zakupy online. Aby nadążyć nawet nie tyle za trendami, ile za oczekiwaniami klientów należy zaopatrzyć się w swój własny, szybki i funkcjonalny sklep internetowy. 

Tyle, że sam sklep to absolutne minimum. Prezentacja produktów i możliwość kupowania towarów spada na coraz niższe miejsca, a informacja o produktach wspina się coraz wyżej w tabeli potrzeb konsumenckich. 

Klienci oczekują, że będą w stanie uzyskać odpowiedzi na swoje pytanie szybko i precyzyjnie. Nie mając czasu na przekopywanie się przez setki akapitów opisów czy specjalistyczne artykuły, zwracają się do najefektywniejszej metody – bezpośredniego kontaktu ze specjalistą. 

A więc, dzwonią, wysyłają wiadomości z formularzy kontaktowych lub piszą bezpośrednie emaile ze swojej skrzynki pocztowej. Tyle że emaile i wiadomości nie dają wrażenia bezpośredniego kontaktu, a już z pewnością nie są szybkie. Pozostaje zatem obsługa telefoniczna. 

Jak wiele telefonów jesteśmy w stanie odebrać w ciągu godzin pracy? Jak wiele pracy uda nam się wykonać przy ciągłym wiszeniu na słuchawce? 

Czat na stronę internetową

Czat stanowi naturalną alternatywę dla rozmów telefonicznych. Pozwala na przesyłanie tekstu i rozmowę prawie w czasie rzeczywistym. Jednakże on również nie jest narzędziem idealnym, ponieważ wciąż wymaga od pracownika bieżącego odpowiadania na wiadomości. 

Dlatego powstały Czatboty – automatyczne mechanizmy udające człowieka, lub wspomagające obsługę użytkowników poprzez czat. 

Czatbot do pomocy na sklepie w pracy sprzedawcy

Segregacja piszących do obsługi działu

Przeanalizujmy nastepujący scenariusz. Kowalski chce kupić dysk do laptopa, ale nie wie, czy będzie on kompatybilny do jego starego modelu komputera. Ma już wybrany model, lecz przed zakupem chce jeszcze zapytać o jego parametry i potrzebne sterowniki. Dlatego używa czatu aby skontaktować się ze sprzedawcą. Niestety nie wie, jak zacząć rozmowę… 

Jednak ten kłopot zostaje rozwiązany na wstępie, kiedy w oknie czatu widzi wiadomość: Witaj, w czym mogę Ci pomóc?”

Zachęcony zaczyna opisywać swoje pytanie. Na pewno zawiera w nim takie słowa jak laptop, dysk i kilka innych, które ewidentnie wskazują na dział sprzedaży elektroniki komputerowej. Wiadomość od Kowalskiego jest przesyłana do specjalisty z danego działu. 

Niestety, w tym momencie specjalista, mimo że widzi wiadomość nie jest w stanie na nią odpisać, ponieważ właśnie prowadzi inną, bardzo ważną rozmowę ze strasznie zdenerwowanym klientem. Czatbot wykrywa brak aktywności przez czas dłuższy niż 30 sekund i sam odpowiada Kowalskiemu, że niestety, w tym momencie wszyscy specjaliści są zajęci, ale może podać numer telefonu do siebie, to ktoś ze sklepu oddzwoni w pierwszej wolnej chwili. 

Oczywiście, po zostawieniu namiarów Kowalski otrzymuje obiecany telefon dziesięć minut później. 

Czat autoresponder z funkcją FAQ

Drugi scenariusz dotyczy się Nowaka, który po pobieżnym obejrzeniu odkurzaczy na sklepie chce się dowiedzieć, czy typ worków, który mu został ze starego modelu będą pasowały do tego sprzętu, który wybrał. 

Czatbot na wstępie pyta się Nowaka, czy potrzebuje pomocy przy zamówieniu, reklamacji, czy ma pytanie techniczne. Nowak, oczywiście klika na “Pytanie techniczne”.

Czatbot prosi o podanie numeru seryjnego modelu, którego dotyczy pytanie. Tak się złożyło, że okienko czatu jest otwarte na właśnie tym produkcie, co bot wykrywa i usłużnie proponuje, że być może chodzi właśnie o ten produkt. Nowak potwierdza. 

Chatbot analizuje elementy, co do których posiada informacje i proponuje Nowakowi informacje na temat: zasilania, worków, mocy, środowiska pracy. 

Nowak jest zaintrygowany dwoma z tych tematów, ale pierw chce rozwiązać swoją kwestię, więc wybiera “worki”. Czatbot w odpowiedzi wysyła do Nowaka link do technicznej specyfikacji odkurzacza w formie pdf, który może z powodzeniem otworzyć w nowej karcie. Z tej dokumentacji dowiaduje się, że model worków jest taki sam, jak jego dotychczasowych, a na dodatek może zastosować kilka innych modeli. 

Mając na uwadze poprzednie opcje z czatu wraca na stronę, przewija wiadomość na czacie w dół i ponownie klika w opcje, tym razem w “środowisko pracy”. Tu jest odesłany do artykułu, który opisuje, że odkurzacz może pracować w trybie suchym, oraz mokrym, wciągając również płyny. Zaskoczony, ale i zadowolony Nowak podejmuje decyzje o zakupie właśnie tego modelu, nie musząc angażować pracownika sklepu. 

Czat wyręczy sprzedawców w części prac

Jak widać, chatbot może działać jako środowisko pierwszego kontaktu, odsiewając użytkowników, którzy łatwo mogą znaleźć rozwiązanie swoich problemów na stronie, oraz jako konsultant pierwszego kontaktu, operujący na zasadzie FAQ. Obie funkcje angażują klientów i poprawiają doznania, przez co opinia o obsłudze sklepu jest wyższa, a klienci bardziej usatysfakcjonowani.

0
  • Tweet

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Atomstore
Jak wyczyścić pamięć podręczną w OpenCart
Jak wyczyścić pamięć podręczną w Wix

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}