Projekt-Net Technologie Internetowe

Projekt-Net Technologie Internetowe

Zwiększamy zaangażowanie Twoich klientów.

T (+48) 794-002-102
Email: biuro@projekt-net.pl

Projekt-Net
ul.Żeromskiego 65/406 Radom

Open in Google Maps
  • O FIRMIE
    • O NAS
    • CERTYFIKATY
    • STRONA WPŁAT ZALICZEK
    • KARIERA
      • Webmaster/Redaktor/SEO
      • Programista PHP
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • STRONY WWW
    • STRONY INTERNETOWE
    • APLIKACJE MOBILNE
    • AUDYT STRON WWW
    • PORTFOLIO
    • POZYCJONOWANIE
    • ZARZĄDZANIE
    • BADANIE KONKURENCJI STRON INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-COMMERCE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • AUDYT SKLEPU INTERNETOWEGO
    • ZARZĄDZANIE
    • INTEGRACJA PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH
    • BADANIE KONKURENCJI SKLEPÓW INTERNETOWYCH
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • E-MARKETING
    • MARKETING ZAUTOMATYZOWANY
      • MARKETING AUTOMATION
      • PUSH NOTIFICATION
      • KAMPANIE SMS’OWE
      • E-MAILING
    • ADWORDS – REKLAMA w GOOGLE
      • ZWIĘKSZ LICZBĘ KLIENTÓW INTERNETOWYCH
      • REKLAMA W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
      • REKLAMA W POCZCIE GMAIL
      • REMARKETING
      • REKLAMA PRODUKTOWA
      • REKLAMA W YOUTUBE
      • REKLAMA TYPU DISPLAY
      • OBSŁUGA REKLAM ADWORDS – PAKIETY
    • GOOGLE ANALITYCS
      • GOOGLE ANALITYCS
    • MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE
      • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
      • FACEBOOK ADS – REKLAMA
    • PAGE COMMUNICATION
      • CALLBACK FROM PAGE
    • BADANIE KONKURENCJI W INTERNECIE
    • GOOGLE CONSENT MODE V2
  • TŁUMACZENIA
  • BAZA WIEDZY
    • BLOG
    • OBSŁUGA STRON I SKLEPÓW
    • FAQ – ODPOWIEDZI
  • KONTAKT
SZYBKI KONTAKT
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • AdWords
  • AdWords – pierwsza kampania reklamowa
9 maja, 2025

AdWords – pierwsza kampania reklamowa

AdWords – pierwsza kampania reklamowa

by Robert / poniedziałek, 30 stycznia 2017 / Published in AdWords
Logo Google AdWords img

Mając założone konto AdWords możemy przystąpić do konfigurowania naszej pierwszej kampanii reklamowej. Logując się na swoje konto Google i wchodząc na stronę google.pl/adwords można przystąpić do określania danych, koniecznych do założenia funkcjonalnej kampanii:

AdWords-twoja-pierwsz-kampania
AdWords – widok okna konfiguracji pierwszej kampanii reklamowej

Spróbujmy omówić poszczególne etapy związane z zakładaniem kampanii i kroki konieczne do podjęcia, aby konfiguracja przebiegła sprawnie.

1. Budżet dzienny.

Określenie budżetu dziennego to istotna kwestia w reklamach AdWords i zaleca się, aby poświecić jej nieco więcej uwagi. Nim ustali się konkretną kwotę, należy zadać sobie pytanie „ile jestem skłonny/a wydać w ciągu dnia, aby moi potencjalni klienci weszli na moją stronę?”. Budżet dzienny jest z góry określoną kwotą, którą zgadzamy się przeznaczyć na działanie naszych reklam w ciągu jednego dnia. Tu należy zaznaczyć, że określenie jej wyczerpie dokładnie taki zasób wszystkich środków, jaki skłonni jesteśmy do zapłacenia za cały okres trwania reklam. Wręcz przeciwnie – można ją traktować jako górny próg, po którego przekroczeniu reklamy przestana się wyświetlać, osiągając swój limit.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-budzet
AdWords – ustalanie budżetu dziennego

 

2. Docelowi odbiorcy

Kolejnym etapem zakładania pierwszej kampanii reklamowej AdWords jest określenie grupy odbiorców, w których zelujemy ze swoimi działaniami marketingowymi. składa się on z trzech kroków:

Określenie lokalizacji – czyli fizycznych obszarów, na których spodziewamy się pozyskiwać potencjalnych klientów. Lokalizacja w przypadku urządzeń stacjonarnych i mobilnych korzystających z sieci naziemnych jest uznawana za taką samą, jak lokalizacja dostawcy internetowego.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-lokalizacja
AdWords – określanie lokalizacji odbiorców docelowych

 

Dzięki wybraniu opcji „Szukanie zaawansowane” mamy dostęp do większej możliwości wyboru. Między innymi możemy dodawać poszczególne kraje, województwa i miasta, obszary znajdujące się wokół wybranego punktu – na przykład 20 kilometrów od Krakowa, albo jesteśmy w stanie określić wykluczane tereny, np. akceptujemy odbiorców z woj. mazowieckiego, poza Warszawa i okolicami.

Poświęcenie chwili na konfigurowanie lokalizacji może przynieść znaczącą poprawę efektywności reklam dla biznesów, których działalność wiąże się z okraniczeniem odległosciowym od siedziby firmy, jak transport, spedycja, sklepy i wiele innych.

Określenie sieci – w tym miejscu musimy podjąć decyzję, gdzie nasze reklamy mają się pojawiać – czy tylko w wyszukiwarce Google i w wynikach wyszukiwania innych witryn korzystających z wyszukiwarki Google na własnych stronach, czy również w sieci reklamowej (Youtube, Wirtualna Polska ect.). Należy tu zauważyć, że odbiorcy obu środowisk mogą się znacząco różnić. Nie poleca się kierowania reklam na sieci reklamowe osobom nie posiadającym doświadczenia z AdWords. Na potrzeby naszej pierwszej kampanii reklamowej skupimy się na samej sieci wyszukiwania.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-sieci
AdWords – wybór sieci na którą kierujemy reklamy

 

Określenie słów kluczowych – hasła, po których wpisaniu w wyszukiwarkę poza wynikami wyszukiwania pojawią się również nasze reklamy.

Zagadnienie słów kluczowych reklam jest bardzo obszerne i wiąże się z poznaniem kilku zasad, o których więcej można przeczytać w artykule o sposobach dopasowywania słów kluczowych.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-slowa-kluczowe
AdWords – określanie słów kluczowych

Warto w tym miejscu wspomnieć, że AdWords nie posiada limitu co do ilości stosowanych słów kluczowych. Zazwyczaj, w ramach postępującej kampanii reklamowej dopasowuje się używane słowa kluczowe eliminując nieefektywne oraz dodając nowe, popularne, wyszukiwane przez użytkowników.

3. Ustawianie stawek

Etap ten wiąże się z określeniem kosztu pojedynczego kliknięcia w reklamę. Należy tu jednak zaznaczyć, że nie jest to cena, jaką będziemy płacić za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie w nasza reklamę. Koszty kliknięcia są określane na zasadzie aukcji, to znaczy, że jeżeli konkurencja posiada reklamę pokazująca się na to samo zapytanie co nasza, zarówno decyzja o kolejności wyświetlania jak i cena za kliknięcie jest decydowana na podstawie porównania reklam ze sobą. Innymi słowy im więcej jesteśmy skłonni zapłacić, tym większe prawdopodobieństwo na „przebicie” oferty konkurencji i tym wyższa pozycja na liście wyszukiwań.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-stawka
AdWords – ustalanie stawki za kliknięcie w reklamę

 

Opłata za kliknięcia będzie pobierana z puli dziennego budżetu aż do jego wyczerpania. Na etapie konfiguracji kampanii i później samych reklam mamy możliwość wyboru dwóch opcji naliczania stawek: samodzielnego ustawienia, co daje nam absolutną kontrolę nad procesem; albo możemy zostawić dobieranie stawek algorytmom Google, w który nie jesteśmy w stanie ingerować. Zaleca się, aby osoby niedoświadczone, lub nie będące w stanie poświęcać czasu na regularne optymalizacje i nadzorowanie reklam skorzystały z pomocy automatycznego ustalania stawek. W naszym przypadku, w celu zobrazowania całego procesu wybiorę metodę samodzielnego decydowania o cenie reklam.

4. Reklama testowa

Czwartym etapem konfiguracji kampanii reklamowej AdWords jest możliwość utworzenia reklamy testowej. W tym miejscu mamy możliwość przetestowania, jak nasza reklama będzie wyglądała w wyszukiwarce i edycja jakich elementów będzie widoczna „na zewnątrz”.

 

AdWords-twoja-pierwsza-kampania-reklama
AdWords – pierwsza reklama w kampanii

 

Tu wspomnę o kilku zasadach, o których należy pamiętać przy tworzeniu reklam.

Po pierwsze oba nagłówki powinny od razu kierować czytającego na ofertę. Bazując na przykładzie o wiele skuteczniej zadziała hasło „Tanie letnie koszulki – obniżka o 20%” niż „super kolory na lato – zaskocz swoich znajomych” – w drugim przypadku nawet nie wiadomo, co jest przedmiotem reklamy. Unikając nieporozumień unikniemy niepotrzebnych kliknięć i co za tym idzie zmarnowanych funduszy.

Po drugie, link kierujący użytkowników na strony powinien od razu kierować na konkretna podstronę. Reklamujesz sprzedaż – daj link do sklepu internetowego, masz obniżkę na letnie produkty – prowadź czytelnika do kategorii letniej odzieży, posiadasz jednorazową ofertę na konkretny produkt – odeślij klienta na stronę produktu. Większość niezdecydowanych osób zwyczajnie opuści Twoją stronę, ponieważ nie będą chcieli poświęcać czasu na przeszukiwanie wszystkich ofert aby odnaleźć tą, która skłoniła ich do wejścia.

Po trzecie, używaj języka korzyści. Skupiaj się w opisach na superlatywach, takich jak oryginalny wygląd, obniżka, jakość. Unikaj ogólników, ponieważ ludzie na co dzień widzą „super” produkty albo „najlepsze” towary.

 

Na obecnym etapie kończy się konfiguracja kampanii reklamowej AdWords, jednak nie jest to koniec samej konfiguracji konta. Następnym krokiem na drodze do uruchomienia działającej reklamy będzie określenie sposobów płatności i uzupełnienie komercyjnych danych, które pomogą w łatwy i co najważniejsze legalny sposób zarządzać finansami związanymi z reklamą. Jednak o tym w następnym artykule: AdWords – konfiguracja płatności za reklamę.

0
  • Tweet

About Robert

Co możesz przeczytać dalej

Logo Google AdWords img
AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej
Logo Google AdWords img
AdWords – rodzaje dopasowań słów kluczowych
Internetowa reklama. Słów kilka o Google AdWords

Ostatnie wpisy

  • Jak dodać skrypt do stron w HTMLu na Shoper – nowy szablon

    2. Z rozwiniętych opcji, kliknij w „Twoje...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -WooCommerce

    Czyszczenie pamięci Cache – WooCommerce C...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress przy użyciu wtyczki LiteSpeed Cache?

    Czyszczenie pamięci Cache WordPress – Lig...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną w WordPress za pomocą wtyczki WP Super Cache

    Czyszczenie pamięci podręcznej WordPress &#8211...
  • Jak wyczyścić pamięć podręczną WordPress -Elementor

    Czyszczenie pamięci Cache Elementora 1. Zaloguj...

PRZYGOTOWANIE STRONY WWW

Prosimy o wypełnienie poniższych pól oraz zamieszczenie istotnych dla Państwa informacji

Projekt-Net

Projekt-Net Agencja Interaktywna

ul.: Żeromskiego 65

26-600 Radom

Tel. 794 002 102

E-mail: biuro@projekt-net.pl

invoice

Oferta

  • Strony internetowe
  • Zarządzanie stronami internetowymi
  • Sklepy internetowe
  • Administracja i zarządzanie sklepami www
  • E-Marketing
  • Adwords – reklama w GOOGLE
  • Obsługa reklam AdWords – pakiety
  • Badanie konkurencji w internecie
  • Tłumaczenia stron i sklepów
  • Polityka plików cookies (EU)

Nasze usługi

  • Page Communication
  • Google Analitycs
  • Jak zwiększyć liczbę klientów
  • Audyt sklepu internetowego
  • Pozycjonowanie

© 2020 All rights reserved.

TOP
Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}