Rozwiązania marketingowe dla biur podróży
Dla biur podróży utrzymanie klienta, który może korzystać z jego usług bardzo rzadko zapewne stanowi pewne wyzwanie. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić sobie, by każda oferta prezentowana potencjalnym nabywcom jak najlepiej trafiała w gusta. W jaki sposób to osiągnąć, nawet jeśli sam klient nie jest pewien swoich preferencji?
Wykorzystanie SALESManago do kampanii informacyjnej o usługach i ofertach w postaci emaili może znacząco zwiększyć liczbę decydujących się na zakup klientów. Co więcej wykorzystując historię przeglądania klienta zapewnimy sobie dopasowanie treści wysyłki do preferencji kontaktu, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo zakupu.
Kolejnym ważnym plusem jest dostarczenie działom handlowym dodatkowych informacji o kliencie. Alerty i notatki automatycznie dodawane do profilu kontaktu po podjęciu przez niego określonych działań oszczędzą konsultantom czas i pozwolą na natychmiastową reakcję, kiedy klient wciąż pozostaje zainteresowany tematem.
Poniżej wymieniono kilka narzędzi i możliwości ich zastosowań, które mogą znacząco przyczynić się do sukcesów sprzedażowych
Wysyłanie wiadomości:
- Email wysyłany do klienta zaraz po wizycie na stronie, zawierający np ostatnio oglądane oferty
- Email, sms, powiadomienie push po dłużej nieobecności klienta na stronie
- Email z ofertą wygenerowaną na podstawie historii klienta (przeglądania oraz już dokonanych decyzji zakupowych)
- Emaili, sms i push notification do akcji ratowania porzuconych zamówień.
- Emaile z dynamiczną treścią, wykorzystujące wiedzę o miejscach, którymi interesował się klient
- Newslettery
- Emaile lub smsy urodzinowe
- Automatycznie wysyłane emaile powitalne lub potwierdzające po zapisie na newsletter
- Cykl emaili wchodzących w skład kampanii informacyjnych po wczesnym pozyskaniu danych kontaktowych klienta (również z możliwością dopasowania treści do tematyki zainteresowania)
- Emaile z propozycjami ofert wysyłane do byłych, nieaktywnych klientów w celu przywrócenia ich zainteresowania
Treści na stronie:
- Popup z propozycją pomocy przy wyborze wycieczki
- Wyskakujące powiadomienia dla nowych, potencjalnych klientów z propozycją zapisania się na newsletter lub inne akcje informacyjne
- Rekomendacje wycieczek pominiętych przez klienta podczas przeglądania ofert
Wsparcie sprzedaży bezpośredniej:
- Alerty do działów handlowych po wykonaniu przez klienta zdefiniowanego działania (np świadczącego o zainteresowaniu ofertą)
- Zautomatyzowane kampanie sprzedażowe samoistnie przenoszące kontakty na dalsze etapy w momencie wzrostu zainteresowania / spełnienia określonych wcześniej wymagań
Lead Generation (narzędzia do pozyskiwania kontaktów):
- Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook
- Zmieniające się, wyskakujące okna dla anonimowych osób przeglądających stronę
- Wyskakujące okna dla zdefiniowanych kontaktów
- Wyskakujące okna z formularzem zapisu na newsletter
- Wysyłanie kodów rabatowych w zamian za zapisanie się do formularza (np na newsletter)
- Banery dynamiczne, wyświetlane na podstawie historii aktywności danego kontaktu