Czat AI – automatyczny asystent któremu nie musisz płacić. Co czat AI może dla Ciebie zrobić?
Użycie Czata AI na stronie sklepu i produktów
1. Czat odpowie na pytania dotyczące produktów zamiast Ciebie
Możesz nauczyć czat AI, aby odpowiadał na pytania klientów dotyczących Twoich produktów
AI odpowie na takie pytania, jak:
– jakie są przeceny na stronie
– ile kosztuje produkt xyz
– jakie są produkty na sklepie w cenie od xx do yy zł
– czy dostępny jest wariant produktu xyz w kolorze niebieskim

Im lepiej i w bardziej szczegółowy sposób jest opisany produkt, tym łatwiej i naturalniej AI będzie odpowiadać
AI bierze pod uwagę: tytuł, opisy produktów, parametry, dostępność, kategorie, tagi i atrybuty.
2. Czat wykona pewne funkcje nawigacyjne za klienta
Czat może dodać lub usunąć z koszyka żądany produkt, załadować stronę koszyka i zamówienia, a jeśli użytkownik jest rozpoznany (zalogowany) odpowie na pytanie „jaki jest status złożonego zamówienia”

<dodaj screen z pytania o status zamówienia i czy mam inne zamówienia>
3. Czat jest bezpieczny
Czat AI nie ma dostępu do informacji o innych kontach i zamówieniach. Większość danych jest niedostępna lub zaszyfrowana. Z poziomu czatu nie uzyskasz wglądu w dane osobowe użytkowników i administratorów, szczegóły zamówień, wysyłek ani płatności.
Hasła do logowania do czatu, aby rozpoznać zapisanych użytkowników również są hashowane i niedostępne nigdzie w systemie.

4. Ponowne angażuj użytkowników wiadomościami o porzuconym koszyku.
Możesz wyświetlić swojemu klientowi komunikat, że ma produkty w koszyku, jeśli jest zapisanym, rozpoznawalnym użytkownikiem, lub wciąż znajduje się na stronie w ramach tej samej sesji. Możesz użyć funkcji porzuconych koszyków, aby wyświetlić komunikat natychmiast po dodaniu produktu do koszyka (na przykład z informacją o obowiązującej globalnej promocji) lub po czasie (od 1 godziny do 72 godzin) od momentu dodania.
Istnieje również możliwość wysłania drugiej wiadomości do 71 godzin od czasu wysłania pierwszej na czat, jeśli produkty wciąż będą w koszyku.

5. Wyślij użytkownikowi wiadomość w momencie usunięcia produktu z koszyka.
Dowiedz się, co wpłynęło na decyzję klienta o usunięciu danego produktu z koszyka. Wyślij wiadomość z propozycją pomocy, negocjacji ceny lub znalezienia zamiennika.
Uniwersalna funkcjonalność Czatu AI na sklepach e-commerce i stronach www
6. Czat odpowie w określony sposób na określone pytania użytkownika
Możesz zdefiniować grupy pytań, jakie użytkownik zada na czacie, oraz odpowiedź, jaką czat ma udzielić. Ponieważ pytania są rozumiane przez AI, czat zrozumie i rozpozna pytania nawet jeśli będą się nieco różnić od zdefiniowanych.


7. Czat odpowie na pytania użytkowników o tematy znajdujące się na stronie
Możesz użyć całej swojej witryny do nauczenia czata swojej specjalistycznej wiedzy. Im bardziej szczegółowo dany temat został opisany na stronie, lub częściej trafiały się artykuły na dany temat, tym lepiej czat AI odpowie na pytania użytkownika.


8. Czat może być uczony z zewnętrznych materiałów.
Możesz użyć swoich materiałów PDF albo treści w plikach tekstowych, aby z ich pomocą nauczyć czat AI wiedzy obecnie niedostępnej na Twojej witrynie, a o którą chcesz wzbogacić odpowiedzi Asystenta AI podczas rozmowy z klientem.

9. Czat wyświetla określone wiadomości na określonych stronach
Możesz wyświetlić zdefiniowaną wiadomość lub popup np po wejściu przez użytkownika na określoną przez Ciebie stronę.


10. Zapisuj przygotówki odpowiedzi do późniejszego szybkiego przytoczenia
Możesz zdefiniować listę różnego rodzaju odpowiedzi, aby później, podczas rozmowy z klientem w szybki sposób przytoczyć ją, bez potrzeby kopiowania z zewnętrznych źródeł.


11. Czat tylko dla zalogowanych użytkowników
Masz możliwość włączenia opcji wymuszającej na użytkownikach podanie swojego emaila i hasła, aby móc korzystać z czatu na stronie. Jest to wyjątkowo pomocna opcja, gdy na przykład prowadzi się serwis tylko dla istniejących klientów sklepu.
Dodatkowo osoby już zalogowane na konto wordpress mogą być automatycznie rozpoznawane i nie muszą osobno logować się do czatu.

12. Kasuj wiadomości, archiwizuj je, szukaj wiadomości po słowach kluczowych i nazwach użytkowników, zapisuj konwersacje do późniejszego użytku.

Możesz również oznaczać rozmowy wcześniej zdefiniowanymi tagami dla łatwiejszego wyszukiwania ich w późniejszym czasie.

13. Odbieraj wiadomości głosowe
Twoi użytkownicy mogą używać wiadomości głosowych zamiast wpisywać je ręcznie. AI rozumie ludzką mowę a Ty będziesz mógł odsłuchać przesłane wiadomości w dowolnym momencie.

14. Wyświetl użytkownikom dashboard zamiast wiadomości powitalnej, aby ułatwić im nawigację po czacie:
Wyświetlaj na dashboardzie dostępnych agentów gotowych do rozmowy z klientem
Już w momencie pierwszego wyświetlenia się czatu możesz zaprezentować użytkownikowi listę konsultantów, którzy obecnie są online. Pozwól użytkownikowi zadecydować, z kim chce rozmawiać.
Wstępnie sortuj rozmowy użytkowników, aby trafiali do odpowiednich działów i przypisanych do nich konsultantów za pomocą wyświetlanych na dashboardzie departamentów


15. Pokazuj wiadomość powitalną użytkownikowi
Możesz nie tylko zdefiniować treść początkowej wiadomości, ale również czy w momencie załadowania strony po raz pierwszy czat powinien rozwinąć się automatycznie z natychmiast widoczną wiadomością, oraz czy pojawienie się wiadomości powinno wygenerować dźwięk charakterystyczny dla standardowych wiadomości przychodzących. Jeśli nie chcesz, by wiadomość powitalna wyświetlała się poza godzinami pracy, możesz wybrać również tą opcję.

16. Włącz lub wyłącz czat poza godzinami pracy,
Zależnie czy chcesz, aby próbowano się skontaktować z Tobą i Twoim zespołem możesz wyłączyć wyświetlanie czatu poza godzinami pracy.

17. Wyświetl listę artykułów użytkownikom na stronie
Jeśli masz listę materiałów, które mogą stanowić odpowiedź na problemy klienta, możesz je wyświetlić w czacie jako propozycję do zapoznania się. Artykuły będą widoczne nie tylko jako lista, ale również możesz podać link do strony ze wszystkimi artykułami.


18. Archiwizuj rozmowy, aby dać użytkownikom możliwość oceniania pomocy, jaką otrzymali
Po ręcznym zarchiwizowaniu rozmowy z konsultantem użytkownicy będą mieli możliwość zostawienia komentarza i oceny, czy przeprowadzona rozmowa była dla nich pomocna.


Możesz również zobaczyć statystykę ocen, jak wiele interwencji Konsultantów było przydatnych dla użytkowników, a ile nie kazało się pomocnych
19. Powiadamiaj konsultantów i administratorów sygnałem dźwiękowym za każdym razem kiedy przychodzi do nich wiadomość.
Bądź informowany o nowej wiadomości niezależnie czy są znajdujesz się na innej karcie, czy oknie. Warunkiem jest, aby mieć w przeglądarce otwartą kartę obsługi czatu.
20. Zmieniaj wygląd czatu w zależności od ustalonych warunków
Kontroluj takie aspekty jak kolorystyka czatu, obrazek nagłówka, wiadomość wyświetlana w nagłówku i warunki, na podstawie których zmiany powinny być widoczne. Możesz zarówno dostosować wygląd czatu do swoich działów, jak i zaakcentować przekaz na szczególnie ważnych stronach.


21. Angażuj użytkowników w rozmowę na czacie również z tematami nie związanymi z Twoją stroną.
Wyobraź sobie scenariusz: Klient pyta czatu AI, jakiego typu systemy emailingowe są zazwyczaj podpinane pod strony internetowe, a w odpowiedzi otrzymuje listę z wyjaśnieniami, zawierającymi wspominki na temat technologii lub funkcji, której nie rozumie. Na Twojej stronie nie ma wyjaśnionego w sposób szczegółowy, czym jest ta funkcja, lecz czat może zasięgnąć do własnych baz danych i wyjaśnić, z czym klient ma do czynienia.
Minusem tego rozwiązania jest używanie przez użytkownika Twojego czatu AI jak czatu GPT, Gemini, Deepseek, Copilot ect.
22. Ucz swój czat na podstawie rozmów z użytkownikiem.
Jeśli odpisując na wiadomość klienta rozpisałeś mnóstwo istotnych, specjalistycznych informacji na temat produktu i chciałbyś, aby czat AI w przyszłości mógł odpowiadać na pytania klienta na podstawie tych informacji, możesz nauczyć swoje AI bezpośrednio z poziomu okna rozmowy:

23. Żądaj zgód na używanie cookies od użytkowników, zanim zaczną korzystać z czatu.
Możesz włączyć opcję, aby zbierać zgody cookies w samym czacie. Czat AI, jak każde rozwinięte narzędzie działające na stronie internetowej przetwarza dane użytkowników na przykład zapisując ich jako użytkowników, leady, wizytatorów w systemie. Wykorzystuje do tego systemy śledzące bazujące na cookies, aby rozpoznawać powracające osoby. Aby czat działał prawidłowo i jednoczenie jego działanie było zgodne z unijnym prawem, powinieneś uruchamiać czat w momencie otrzymania zgody na jego działanie od użytkownika.

24. Blokuj konsultantom dostęp do nie należących do nich rozmów.
Możesz zablokować widoczność rozmów konsultantom, do których te rozmowy nie należą. Zapewni to prywatność i bezkonfliktowość.
25. Przekierowuj rozmowy do innych konsultantów
Każdy konsultant i admin może przypisać innego konsultanta do rozmowy, w efekcie przekierowując do niego rozmowę. Uwaga, po przekierowaniu rozmowy do innego agenta, wcześniejszy konsultant nie będzie mieć już do niej dostępu.
26. Otrzymuj powiadomienia na email za każdym razem, kiedy Czat AI prosi o przejęcie rozmowy przez człowieka.
Wiadomość email otrzymają tylko ci konsultanci, którzy zostali przypisani do departamentu, do którego jest przypisana rozmowa. Rozmowę można przypisywać ręcznie, lub użytkownik może podczas rozmowy wybrać departament, z których chce się skontaktować.