E-MAILing

Czym jest kampania e-mailowa?

Kampania e-mailowa to zespół działań marketingowych składających się na osiągniecie założonego celu, wykorzystująca jako środek przekazu e-mail. Jego adresatami jest z góry określona grupa docelowa. Najczęściej wyznaczanymi celami kampanii są przede wszystkim: wzrost sprzedaży oraz podniesienie świadomości produktu lub usługi. Pozostałe cele, nieco rzadziej zakładane lecz równie istotne dotyczą wprowadzenia na rynek nowego produktu lub jego ponownego udostępnienia do sprzedaży.

 

Do czego możesz stosować e-mailing

Treści wysyłane e-mailami w kampaniach są różne, tak jak różnią się między sobą branże i firmy. Istnieje jednak wspólny mianownik najczęściej powtarzających się elementów, które mogą stać się wyznacznikiem dla przyszłych nadawców:

 

  • newslettery
  • oferty sprzedażowe
  • rabaty i promocje
  • e-maile ratujące porzucone koszyki
  • życzenia okolicznościowe
  • potwierdzenia zakupu i realizacje usług
  • podziękowania
  • zaproszenia na pokazy
  • akcje informacyjne
  • raporty z działań
  • prośby o zmianę haseł
  • akcje konkursowe

 

Zalety stosowania e-mailingu

Dlaczego, mimo tylu alternatywnych możliwości wysyłka e-mail nadal jest jedną z najpopularniejszych form dystrybucji contentu e-commerce? Ponad 43% użytkowników wybiera e-mail jako formę komunikacji z firmami, a 90% deklaruje, że sprawdza pocztę od dwóch do ponad dziesięciu razy dziennie. Średnio jeden na dziesięciu użytkowników chce pozostać w stałym kontakcie z firmą. Podobna liczba przyznaje, że wymaga informacji otrzymywanych drogą e-mailowa do pracy. Dwukrotnie więcej osób oczekuje rabatów i promocji przesyłanych im ma pocztę zaś 30% interesuje się samymi nowościami ofertowymi firm.

 

Czemu więc e-mail zyskał na popularności do tego stopnia? Główną przyczyną może być elastyczność i funkcjonalności, wyróżniające ta metodę kontaktu nad innymi:

 

  • brak ograniczenia ilością treści
  • zamieszczanie grafik
  • możliwość zapisu e-maila
  • załączenie kodu śledzącego
  • prowadzenie statystyk odebranych, wysłanych, odrzuconych, odbitych, clickthrough;
  • dodawanie załącznika
  • zamieszczanie formularzy

 

Korzystając z naszych usług zyskujesz

  • pewność, że Twoja poczta nie zostanie uznana za spam;
  • wgląd w statystyki wiadomości e-mail, ilość wysłanych, odrzuconych i oczekujących na wysłanie
  • pewność poprawnego wyświetlania e-maili na różnego rodzajach skrzynek pocztowych i wielkościach ekranów
  • szybką pomoc w razie niespodziewanych wysyłek
  • czas, który byłby wymagany przy samodzielnej obsłudze
  • bieżącą analizę statystyk i dostosowywanie kolejnych wysyłek do otrzymywanych danych

 

Czym jest SPAM

Mianem spamu określa się wiadomości elektroniczne uznane za niepotrzebne lub niechciane. O tym, czy e-mail jest spamem decydują same skrzynki pocztowe, rozpatrując wiele cech emaila. Między innymi znacznie większe prawdopodobieństwo trafienia do folderu z niepotrzebną pocztą mają wiadomości bez tytułu, zawierające wyłącznie grafikę albo posiadające określone słowa jak "reklama" w tresci lub tytule. Jest bardzo wiele czynników mających wpływ na los e-maila, które mogą być ominięte z profesjonalną pomocą doświadczonej obsługi.

 

 

Czemu nie wysyłka ze standardowej skrzynki?

Smutną prawdą jest, że portale dające dostęp do kont poczty elektronicznej może uznać adres, z którego jest wysyłana duża liczba e-maili za rozsyłające spam i w efekcie zablokowane.
 

Czy wiedziałeś, że...?

  • Nie wolno wysyłać e-maila z kontentem marketingowym do użytkownika, który nie wyraził na to zgody
  • Średnio 70% osób przegląda regularnie newslettery, na które zapisali się
  • 80% zdaje sobie sprawę ze sposobu na wypisanie się z newslettera
  • Aż 90% subskrybentów newsletterów bierze udział w dodatkowych akcjach firm otrzymywanych na pocztę, jak promocje
  • Około 60% osób zwraca uwagę na personalizację zawarta w e-mailach
Narzędzia marketingowe:

TOP