Push Notification

Czym jest push notification?

Notyfikacje web push to małe powiadomienia tekstowe pojawiające się w prawym dolnym rogu ekranu na urządzeniach stacjonarnych. Wyświetlają się niezależnie od stanu uruchomienia przeglądarki. Kliknięte push notification przenoszą użytkownika pod podłączony do powiadomienia URL strony internetowej.

Drugim rodzajem push notification są powiadomienia połączone z aplikacją na urządzenia mobilne. Przyjmują postać tekstu, grafiki z tekstem lub samej grafiki. Wyświetlają się w różnych pozycjach na środku lub u dołu ekranu.

 

Zastosowanie push notification

Najczęściej powiadomienia push notification stosuje się w e-commerce w chwili, kiedy uwaga potencjalnych odbiorców jest skupiona na transakcji, lecz z jakiegoś powodu do niej nie dochodzi. Za przykład takich sytuacji można podać porzucenie koszyka, oczekiwanie klienta na promocję lub ponowne pojawienie się brakującego towaru albo odbiorca odwiedza stronę sklepu po raz pierwszy.

 

Badania pokazują jak ważne jest pierwszych dziesięć sekund, wpływających na decyzję odwiedzającego o pozostaniu na stronie. To właśnie w tym czasie warto wyświetlić użytkownikowi okno zapisowe na otrzymywanie push notification. Na tym etapie uwaga odwiedzającego stronę została przykuta, lecz powodzenie w pozyskaniu jego zgody zależy wyłącznie od treści formularza i jego przejrzystości. Ponieważ content jest ograniczony ilością znaków poleca się stosowanie krótkiego, jasnego przekazu, opierającego się o tzw. język korzyści.

 

Szacuje się, że czas potrzebny na dokonanie zapisu na push notification to około 2 sekund i wymaga dwóch kroków potwierdzających. Teraz pozostaje jedynie wybrać moment wyświetlenia powiadomienia.

 

Szybka analiza zachowania się użytkownika na stronach pozwoli na poznanie kategorię i produktu na których kupujący skupia się oraz oszacować, którym towarem będzie najbardziej zainteresowany. Jeśli taka analiza zostanie wykonana można wysłać mu powiadomienie push z promocją. Główną zaletą jest tu brak opóźnień w dostarczeniu wiadomości, co dodatkowo sprzyja eksploatacji zaangażowania klienta.

 

Innym zastosowaniem push notification wykorzystanym w e-commerce jest ratowanie porzuconego koszyka. Ponieważ powiadomienia dotrą do użytkownika niezależnie, czy opuścił stronę sklepu, czy nawet zamknął przeglądarkę, mamy gwarancję dotarcia do niego w moment po porzuceniu transakcji. Na tym etapie potrzebna jest jedynie krótka informacja, świadcząca o pilności powrotu, która skłoni kupującego do powrotu na stronę. To oczywiście następuje po jednym kliknięciu w powiadomienie.

 

Zalety stosowania push notification

  • dociera do użytkownika natychmiast po otrzymaniu 
  • wyświetlany na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych
  • nie trzeba podawać żadnych danych, emailu, nr. telefonu więc angażuje anonimowe kontakty
  • zawiera zarówno grafikę (najczęściej logo) jak i tekst
  • kliknięty może odsyłać do konkretnej strony
  • pozostaje widoczny aż do odebrania, odrzucenia lub upływu wyznaczonego czasu
  • otrzymany przez aplikację na urządzeniu mobilnym może zostać zapisany
  • nie jest zatrzymywany przez filtry antyspamowe i wtyczki blokujące reklamy
  • stosunkowo nowa technologia, wciąż świeża na wielu rynkach
  • ciężko go zignorować
  • na desktopach i tabletach można wybrać pozycję wyświetlania
  • można otrzymywać statystyki o liczbie wysłanych, odebranych, odrzuconych i błędnych wiadomości
  • implementacja wymaga jedynie wklejenia jednej linii kodu HTML na stronę

 

Nasza oferta push notification

Platformy: iOS, Android, Windows Phone 8, Windows 10, BlackBerry 10, Chrome, Safari, Firefox

 

Funkcjonalność:

  • Wysyłanie push notification na podstawie geolokalizacji
  • Ręcznie uruchamiana automatyczna wysyłka push notification
  • Zaplanowanie terminu automatycznej wysyłki push notification
  • Raporty statystyki o liczbie wysłanych, odebranych, odrzuconych i błędnych wiadomości
  • Wiele aplikacji na różne platformy
  • Zabezpieczenie przeciwko przeciążeniu serwera podczas wysyłki

 

 

Jak działa Web Push?

Cały proces rozpoczyna się od wejścia użytkownika na stronę, gdzie przewidziano wyświetlenie formularza zgody na otrzymywanie push notification. Pojawia się on z poziomu kodu strony w postaci małego okna tekstowego z dwoma przyciskami: potwierdzeniem i odrzuceniem.

Po wybraniu potwierdzenia wyświetla się okno, w którym sama przeglądarka pyta o zezwolenie na otrzymywanie powiadomień.

Trzeci krok to odebranie wiadomości push. Wyświetli się w prawym dolnym rogu ekranu i będzie widoczna do momentu odebrania go, odrzucenia lub minie określona ilość czasu.

Narzędzia marketingowe:

TOP